מאמרים מבית היוצר של חברת O.D. Consulting

 

פיתוח מנהיגות בסביבה מורכבת בעידן המפץ הגדול

בתור חברה שב 30 שנים האחרונות הכשירה דור שלם של מנהלים, יועצים ארגוניים ומנהלי הדרכה כיצד להתמודד עם אתגרי פיתוח המנהיגות, אנו רוצים לשתף אתכם באמצעות סדרת בלוגים, בעקרונות ותנאים שיסייעו לכם לשפר את היכולת להתמודד עם האתגרים בעיצוב ומימוש תכניות לפיתוח מנהיגות בעולם החדש.  בבלוג הראשון אנו נתמקד ב 10 קווים מנחים דרכם ניתן לבחון את המידה בה תכנית לפיתוח מנהיגות מותאמת לאתגרי המנהיגות בעידן הנוכחי.

לקריאת המאמר – לחצו כאן 

 

People Analytics

במקביל להתמודדות עם משבר הקורונה, יחידות משאבי אנוש מתחילות בבניית תכניות להתמודדות עם היום שאחרי המשבר. היום שאחרי יאופיין בצורך להתמודד עם אתגרים הסתגלותיים אשר ידרשו לבחון את רמת המחוברות של העובדים לארגון, להבין את הסתברויות העזיבה ולספק מענה לצורך של האנשים לייצר משמעות חדשה "ביום שאחרי הסערה".

 

לקריאת המאמר –לחצו כאן

 

כיצד המנהיגות מנהלת את המשבר – חלק א' 

משברים הפכו לחלק מהשגרה הניהולית גם כשהם לא נראים לעין. לעתים הם בהתהוות, לעתים הם חבויים מעיננו, לעתים הם פורצים ולעתים הדרך שבה אנו מתמודדים עם משבר אחד טומן בחובו את הניצנים של המשבר הבא. משבר הקורונה מעמיד אותנו בפני אתגר אדפטיבי הדורש מארגונים שונים בסקטורים שונים לבחון באופן מידי ומחדש את המודלים העסקיים,להתאים עלויות אל מול ההכנסות, להתמודד עם תהליכי קיטון מידיים, שינוי מודל העסקה, התאמת שגרות הניהול והגדרה מחודשת של המונח הנקרא "מקום עבודה" כמרחב פיזי.

.

לקריאת המאמר – לחצו כאן

 

כיצד המנהיגות מנהלת את המשבר – חלק ב'

ברגע ששעת המשבר מתרחשת במספר ארגונים מובילים, מתחולל גלגל התנופה השלילי אשר משפיע על הכלכלה כולה. זאת אומרת התנהגות קיצונית בתפיסת אפשרויות הצמיחה או התנהגות קיצונית הנגזרת מתפיסת סכנת ההישרדות נמצאת בבסיסו של המשבר הכלכלי. כיצד מתמודדים עם האתגר? עם הפחד? כיצד הנכסים הלא מוחשיים של הארגון יכולים לעזור לנו? ומהן הפעילויות לטווח המידי והפעילויות לטווח הבינוני והרחוק שיכולים לסייע בהתמודדות?

לקריאת המאמר – לחצו כאן 

 

HRM2 – משאבי אנוש כמערך השיווק הפנימי

בעידן של שפע היצע תעסוקתי לעובדים מוכשרים (TALENTS), על הארגון לשאול מה הערך שהוא מייצר לעובד ולא רק מה הערך שהעובד מייצר עבורו. במיתוג מעסיק, הדגש הראשוני הינו ביצירת העדפה ובחירה תעסוקתית בקרב עובדים עתידיים, בעוד שבמיתוג פנים-ארגוני, אנו מתמקדים ביצירת…

לקריאת המאמר – לחצו כאן

 

תקשורת פנים ארגונית בימי הקורונה

מגפת הקורונה הינה "ברבור שחור"- מונח המתאר אירוע בלתי צפוי לחלוטין שהתרחשותו משנה סדרי עולם וחיים. הקורונה אינה אירוע משברי אופייני, היא אירוע משברי גלובלי רב ממדי ורב עוצמה ברמה הלאומית, ברמת הארגון וברמה הפרטית.

עובדי הארגון טרודים בשאלות רבות – כמה זמן המצב הנוכחי ימשך ולאיזו מציאות אחזור לאחר מכן? על הארגון לעדכן את העובדים (פומבית ואישית) לגבי תנאי העסקתם בכל שלב, המשמעויות הכלכליות, מנגנוני התמיכה הכלכליים והמוראליים, ערוצי התקשורת להתעדכנות, טיפול וסיוע למקרים חריגים.

לקריאת המאמר – לחצו כאן

 

הכתובת על הקיר – תמרורי אזהרה בדרך לכישלון העסקי 

המאמר מציג שבעה מדדים לעמידות וחוסן של מודלים עסקיים בעידן פוסט קורונה.
אנדי פרידמן ואילנה טרסטון, ניתחו חמישה מגזרים מרכזיים במשק אשר היו במרכז השיח הציבורי בימי הקורונה וזיהו 7 מאפיינים עיקריים למידת החוסן של מודל ההכנסות שלהם. מדדים אלה מהווים אינדיקטורים דרכם ניתן לנבא את מידת החוסן של מודל ההכנסות של הארגון ועמידותו מפני פגיעות הנובעות משינויים תדירים בסביבה התחרותית בה הוא פועל.

לקריאת המאמר –לחצו כאן

 

 

כיצד הקורונה מפיצה גרסה חדשה של הגלובליזציה?

העולם מעולם לא הרגיש קטן יותר ועם זאת גלובלי יותר, לטוב רע. עד היום לא קרה מצב בו כל המדינות התמודדו עם אותו האיום כאשר לכל אחת מהן יש נקודות התחלה שונות ואתגרים שונים. אף ממשלה, ללא קשר למקור הסמכות שלה לא יכולה להתחמק מהאיום. המגיפה הזו היא גלובלית לחלוטין – לא רק באיך שהיא הגיעה, לא רק באיך שאנו מתמודדים איתה אלא גם באיך שנתאושש ממנה.

לקריאת המאמר –לחצו כאן