Deisgn Thinking – בהנחיית אריאל גורדון

 

  • הבעיות חוזרות על עצמן וכל הניסיונות לפתרון לא עומדים במבחן המציאות?

  • לעובדים שלכם יש רעיונות חדשניים ומדליקים שלא מיושמים?

  • אתם מתקשים לגרום לעובדים ליזום מעצמם וליישם באופן שיטתי יוזמות?

בעולם העבודה הדינאמי, שהולך ומשתנה אל מול עינינו בכל יום, תרבות חדשנית ויוזמת בקרב עובדים, הינה הכרחית להתמודדות מנצחת בזירה העסקית.
אנו מזמינים אותך ללמוד, להתנסות, לדמיין, להמציא, לחדש ולהתרגש, תוך התנסות בתהליכים שיטתיים וכלים ליצירת תרבות חדשנית במחלקה שלך.
בתום ארבעת המפגשים תלמדו להניע עובדים להתיר בעיה, לעצב רעיון, לעצב אפליקציה מחלקתית לייזום פתרונות, לפתח prototype ולמכור את הפתרון פנימה והחוצה.

משך הקורס -ארבעה מפגשים במשך ארבעה שבועות  החל מיום שני ה20.7 , כל מפגש יימשך 90 דק'.

הקורס מועבר במסגרת מרכז היזמות באוניברסיטת תל אביב

ההרשמה נפתחת השבוע! הישארו מעודכנים בעמוד הפייסבוק שלנו!

המדריך לתקשורת פנים ארגונית – בהנחיית אריק אלבו

תקשורת פנים ארגונית הינה גשר דו-סטרי המחבר בין העובדים לארגון, במכלול נושאים לסדר היום, בימי שגרה ועוד יותר בימי שינוי או משבר, כפי שנכחנו בתקופת הקורונה. זהו ערוץ חיוני להנהלה להכוונת ההתנהגות הארגונית, כמו גם לקבלת מידע ולזיהוי הלכי רוח של העובדים לצורך בניית תמונת מצב וקבלת החלטות ארגוניות ולמיתוג הארגון כמעסיק.

הקורס הנוכחי נולד בימי הקורונה מתוך חשיפה לצורך וההבנה שבחלק ניכר מן הארגונים חסרה תפיסה ושיטת הפעלה ברורה של מערך התקשורת הפנים ארגוני, בימי שגרה ומשבר. מטרתו- לשמש כ"מדריך מקצועי שלם" המקנה למשתתפים תפיסה ופרקטיקה בכלל ההיבטים והמצבים הרלוונטיים לניהול תקשורת פנים.  הקורס מקוון, אינטראקטיבי, תכליתי ויישומי. משכו כ-3 מפגשים, בני 90 דק', הנפרסים על פני שבוע וחצי.

  • המפגש הראשון- תקשורת פנים ארגונית- למה, מה, איך ומתי?

  • המפגש השני- תקשורת ניהולית- המנהל כסוכן תקשורת

  • המפגש השלישי- תקשורת פנים-ארגונית במשבר ושינוי

*מועד הקורס יפורסם בהמשך*

 

קורס הערכת עובדים – בהנחיית אור שלו 

משבר הקורונה הביא להאצת מגמות ותהליכים שהחלו עוד לפני פרוץ המשבר וקרב את 'עולם העבודה העתידי' ממש לפתחם של ארגונים. אחד התהליכים המסורתיים בעולם משאבי האנוש: הערכת הביצועים השנתית (Performance Management) דורש כעת, יותר מתמיד, התאמה לעולם העבודה המתהווה.

בקורס אונליין חדש נדון בסוגיות ובאתגרים מרכזיים בעיצוב תהליך הערכת ביצועים אפקטיבי בעידן ה- New Normal, וביניהם:

משוב מתמשך לצד האזנה מתמשכת לעובד: מה מתאים יותר לארגון ולמאפייני עולם העבודה החדש – תהליך הערכה שהוא 'אירוע' ארגוני העומד בפני עצמו (בתדירות משתנה בין ארגונים) או תהליך מתמשך המורכב מסדרה של אירועי משוב הדדי המשולבים בשגרת העבודה?

ניהול ומדידה לפי תפוקות: הריחוק הפיסי והעבודה מרחוק מצריכים ניהול ביצועים הדוק וגמיש שכולל הצבת יעדים ועדכונם באופן שוטף. איך עונים על הצורך למדוד עובדים על פי תפוקות (מידת עמידתו ביעדים) ולא לפי תשומות במסגרת התהליך?

פיתוח העובד: אחת המגמות המרכזיות בעולם הערכת העובדים עוד לפני משבר הקורונה הייתה המיקוד ההולך וגדל בפיתוח העובד (פיתוח מקצועי ופיתוח קריירה).

כיצד מבצעים פיתוח מקצועי ופיתוח קריירה לעובדים מרחוק?

מיתוג מעסיק: איך מעצבים תהליך הערכת ביצועים שיבטא בצורה מיטבית את הערכים והתרבות הארגונית, יהווה חלק מחוויית העובד הכוללת והייחודית לארגון ויהיה בעל תרומה חיובית לתפיסת הארגון כארגון שטוב לעבוד בו?

במסגרת הקורס, אותו ינחה אור שלו, מנכ"ל משותף ומנהל תחום סקרים והערכת עובדים יידונו האתגרים השונים, יוצגו מגמות מרכזיות בעולם הערכת הביצועים וכן ייערך Case Study של ארגון מוביל. הקורס ייערך במהלך ספטמבר ויכלול ארבעה מפגשים און ליין.

*מועד הקורס יפורסם בהמשך*

וובינר – עבודה מהבית

על מודלים חדשים המשלבים עבודה מהבית מדברים לא מעט בשנים האחרונות, אך אף אחד לא חשב שנאלץ לשלב את המגמה הזו כל כך מהר.
אנו נמצאים בעידן שבו יותר ויותר ארגונים מייצרים משנים ומגמישים את תנאי ההעסקה.
משבר הקורונה המתמשך מאיץ מחשבות והתלבטויות בנושא ומציב אותנו בפני מציאות חדשה שהיא כבר מזמן לא נועדה רק לאפשר לארגון המשכיות עסקית באמצעות הגנה על העובדים מפני הדבקות. מדובר פה על מגמה הרבה יותר רחבה של לעבור לעבוד מהבית כחלק מטרנד האג'יליות בארגונים והיכולת להתאים את עצמם לרוח התקופה. אנו חווים כעת תחילתו של גל המהווה "כוח פי מאה" (מונח שטבע מנכ"ל אינטל העולמית לשעבר- אנדי גרוב, בספרו "רק פרנואידים שורדים").

בוובינר, נציג תוצאות סקר שאנו עורכים בימים אלה בנושא עמדות לגבי עבודה מהבית ועבודה מרחוק שמופץ בקרב אנשי משאבי אנוש, מנהלים ועובדים.
נקיים שיח עם מנהלים וסמנכ"לי משאבי אנוש ממספר ארגונים מובילים בנושא המורכבויות שמעלה סוגית העבודה מהבית הן לארגון והן לעובדים ולמנהלים.
בנוסף, נציג מודל עבודה שיוכל לסייע לכם לקבל החלטות האם וכיצד להיערך למצב החדש.

.

*הוובינר עתיד להתקיים לקראת סוף חודש יולי*

"ניווט במורכבות" – פודקאסט .O.D

משבר הקורונה חשף את נקודות התורפה ואת חוסר היציבות העסקית הבסיסית הקיימת במגזרים מסוימים במשק. ממרכיבי החוסן השונים, רמת החוסן של מודל ההכנסות מהווה משתנה קריטי להצלחה. למרות זאת קיימת נטייה להתייחס אליו כאילוץ ומשתנה קבוע שהיכולת שלנו לעצב אותו מוגבל ביותר. בשבוע שעבר פרסמנו את המאמר " 7 מי יודע", אותו ניתן למצוא גם בניוזלטר הנוכחי. אנדי פרידמן ואילנה טרסטון ניתחו חמישה מגזרים מרכזיים במשק אשר היו במרכז השיח הציבורי בימי הקורונה, וזיהו 7 מאפיינים עיקריים למידת החוסן של מודל ההכנסות שלהם. מדדים אלה מהווים אינדיקטורים דרכם ניתן לנבא את מידת החוסן של מודל ההכנסות של הארגון ועמידותו מפני פגיעות הנובעות משינויים תדירים בסביבה התחרותית בה הוא פועל.

 את הפודקאסט נעלה לעמוד הפייסבוק שלנו במהלך חודש יולי ונפיץ לרשימת התפוצה שלנו, על מנת להצטרף לרשימת התפוצה שלנו לחצו כאן.